Proteinplättar med stekta kaneläpplen!

 ÄNTLIGEN hemma från en lång dag i skolan! Unnar mig med ett lyxigt mellanmål. Proteinplättar med vaniljkräm och kanelstekta äpplen, Mums.
 
 
Plättar:
1/2 dl havregryn
1 msk mandelmjöl
1/2 tsk bakpulver
2 ägg
1/4 vaniljpulver
1 dl av valfritt proteinpulver (Jag använde mig av choklad)
2,5 msk valfri mjölk
 
Blanda alla ingredienser i en skål och häll i en smörad stekpanna så att det formar små plättar (jag använde mig av plättjärn).
 
Vaniljkräm:
75 g minikeso
15 g lättkvarg
1/2 krm vaniljpulver
Mixa alla ingredienser med en stavmixer till en slät smet.
 
Tärna därefter 1 äpple,  blanda med kanel och stek på högvä
 
 
 
ɑ n n i k ɑ
2015-01-31 @ 13:51:02
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Gott




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hannastaafss.blogg.se

Om du gillar skönhetsprodukter, mat och träning då har du kommit helt rätt!

RSS 2.0