Nyttig pizza

En god och nyttig pizza med hemmagjord tomatsås!

Recept Pizzadeg

2 ägg

1 dl mjölk 

4 msk olivolja

1 msk fiberhusk

2 dl mandelmjöl

 salt

Tomatsås

2 stora tomater

1 charlottenlök

1 vitlöksklyfta

olivolja

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop alla ingredienser till en smet. Bred ut över en plåt med bakplåtspapper. Grädda i mitten av ugnen ca 12 min.

I en kastrull steker du lök och vitlök i olivolja tills den fått färg. Därefter skär du tomaterna i mindre bitar och häller ner i kastrullen, låt puttra i 10 min.

När pizzan har varigt i ugnen i 12 min tar du ut den. Höj värmen till 225. Bred på tomatsåsen och ost. Grädda i ytterligare 10 min.

Marike Ahlgren
2015-02-23 @ 16:24:37
URL: http://marikeahlgren.blogg.se

Låter gott! Blir det likt vanlig deg med mandelmjöl? Har velat testa baka och sånt med det men inte gjort det än. Blir smaken annorlunda?

Svar: Självklart smakar det inte riktigt likadant, men nästan! Ett tips är att ha en långpanna när du gör pizzan! Degen reser sig och jag tycker det är godare med en tunn pizza. :)
Hanna Staaf




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hannastaafss.blogg.se

Om du gillar skönhetsprodukter, mat och träning då har du kommit helt rätt!

RSS 2.0